Strona główna Zdrowie O czym warto pamiętać podczas odchudzania?

O czym warto pamiętać podczas odchudzania?

210
PODZIEL SIĘ

Odchudzanie to, obok budowy masy mięśniowej, jeden z najcięższych i najtrudniejszych procesów, jakimi możemy poddać nasz organizm. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku budowy masy mięśniowej, również w przypadku odchudzania sukces jest uwarunkowany takimi czynnikami, jak determinacja, regularność czy stosowanie odpowiedniej diety oraz regularny trening.

W rzeczywistości, dla wielu osób odchudzanie okazuje się być procesem zbyt trudnym i długotrwałym, stąd skłonność do różnego rodzaju „dróg na skróty”, czyli w tym w tym wypadku na przykład wszelkiego typu „cudownych diet”, które obiecują nam rezultaty już po kilku tygodniach i to bez konieczności jakiegoś większego wysiłku. Oczywiście, wszelkie „cudowne diety” to kłamstwo, które jest propagowane ze względów czysto zarobkowych. W rzeczywistości, jedyną drogą do osiągnięcia szczupłej, wysportowanej sylwetki jest odpowiedni, długotrwały reżym treningowy oraz właściwa dieta,

O czym warto pamiętać podczas odchudzania?

Częstym błędem popełnianym przez osoby, które starają się zgubić nadliczbowe kilogramy jest koncentrowanie się tylko i wyłącznie na jednym z czynników, które powinny składać się na proces odchudzania. Przeważnie tym czynnikiem jest dieta, chociaż nie brakuje również osób, które są przekonane, że redukcja wagi jest możliwa na przykład tylko i wyłącznie dzięki treningowi, bez konieczności przejmowania się codziennym jadłospisem. W rzeczywistości jednak, odchudzanie to proces nadzwyczaj złożony, przed którym nasz organizm opiera się wszystkimi siłami(nie jesteśmy genetycznie przeznaczeni do tego, aby spalać nadmiar tkanki tłuszczowej, lecz raczej do tego, aby ją gromadzić w ciele).

Czym charakteryzuje się skuteczne odchudzanie z głową? Dowiedz się na stronie spis.com.pl

Z tego powodu, osiągnięcie sukcesu w postaci smukłej sylwetki jest uwarunkowane wzajemnym uzupełnianiem się co najmniej trzech fundamentalnych czynników, a mianowicie treningiem, dietą oraz suplementacją. Pominięcie któregoś z wymienionych czynników może nie tylko zmniejszyć skuteczność całego procesu, ale wręcz całkowicie go zaprzepaścić.

Aktywność fizyczna w przypadku odchudzania powinna być regularna i składać się przede wszystkim z ćwiczeń aerobowych o dużej intensywności. Wskazane są więc takie formy ruchu, jak na przykład rower, bieganie, rolki czy trening na „wioślarzu”. Nasza codzienna dieta powinna zostać niemal całkowicie oczyszczona ze słodyczy oraz wszelkiego „śmieciowego jedzenia”. Zamiast tego warto wykształcić w sobie nawyk regularnego spożywania warzyw i owoców. Jeżeli nie jesteśmy zbyt biegli w kwestii układania jadłospisu, możemy skorzystać z pomocy wykwalifikowanego specjalisty dietetyka, który dobierze dietę odpowiednią dla naszych celów oraz dla kondycji naszego organizmu.

Wreszcie trzeci z czynników, czyli suplementacja. Suplementacja podczas odchudzania powinna opierać się na dwóch podstawowych rodzajach substancji, a więc spalaczach tłuszczu oraz suplementach ułatwiających trawienie. Te pierwsze zwiększą efektywność wykonywanych ćwiczeń, te drugie z kolei przyczynią się do uregulowania pracy układu pokarmowego, co zapobiegnie na przykład problemom z przyswajaniem węglowodanów lub odkładaniem się tkanki tłuszczowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here